grand Mader

Świat jest ogrodem, ogród jest światem

Trochę czasu

7 komentarzy

Na wieś dojechaliśmy ciemną nocą… Efekty swoich działań z tamtego tygodnia mogłam więc zobaczyć dopiero rano. Klomb między drzewami wyglądał niby porządnie.

Robert, siąkając nosem (alergia czy przeziębienie?) nieuważnie omiótł go wzrokiem

– Ładnie. Nie było aż tak dużych przymrozków, bo chyba wszystko przetrwało.

– Wszystko – powtórzyłam zrezygnowana- Wszystko oprócz tego, co sadziłam w deszczu.

Tydzień temu przemokłam w ciągu kilku minut, wkopując do ziemi wyhodowane przez siebie sadzonki.  Trochę za małe, trochę za wcześnie. Zostały po nich popalone mrozem niteczki.

– Czerwone szałwie… – przypomniał sobie mąż

– No. Czerwone.

Wiem o zimnych ogrodnikach i zimnej Zośce- świętych wzywanych w Polsce od wieków do obrony przed majowymi przymrozkami. Wiem, że nie jest to głupota, bo zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Obserwatorium Astronomiczne UJ  właśnie w dniach, których są patronami, a więc między 10 a 17 maja prawdopodobieństwo wystąpienia temperatury poniżej 0 stopni wynosi aż 34%.

Wszystko wiem, a jednak… Trochę za małe, trochę za wcześnie. Trochę czasu. Trochę cierpliwości.

Autor: Grand Mader

I like talking to people. I love gardening and playing with children

7 thoughts on “Trochę czasu

  1. Miły wpis 🙂

  2. Maderku, już widzę ten ogród, który tu powstanie 🙂

  3. Trochę cierpliwości. Tak mało i tak wiele zarazem. Chciałabym ją mieć.

    Cieszę się, że Cię czytam, Maderku 🙂

    • Synafio, ja też się cieszę, ze tu jesteś 🙂 Dzieci powiedziały, że jak napiszę, że jestem babcią i jeszcze coś o religii, nikt mnie nie będzie czytał 😀 Natomiast… hmmm z szałwiami to już nie powinno się zdarzyć. Po pierwsze- sama te sadzonki hodowałam w kuchni, zawalając nimi stół- zręcznie nawiązuję do sprawy bałaganu, który u mnie robię, jak widać ja sama, nie tylko dzieci- i to powinno sprzyjać rozwadze. Nie wspomnę już o doświadczeniu…

  4. Pingback: Czerwona szałwia | grand Mader

Skomentuj

