grand Mader

Świat jest ogrodem, ogród jest światem

Pierwszy raz

Dodaj komentarz

– O, zobacz, mascarpone!- zdziwiłam i ucieszyłam się, bo nie przypuszczałam, że znajdę go w małej miejscowości (ale z bogatą historią!). Był jeden jedyny.

– No nie wiem- mąż wahał  się- Makaroniki będzie robiła pierwszy raz i nie wiadomo, czy mamy resztę produktów, kruche ciasteczka byłyby pewne…

– Zaryzykujmy- uśmiechnęłam się przymilnie.

Postawiłam (śmy) na nią. Na Krysię. I opłacało się!

Łatwo nie miała. Okazało się, że migdały są w płatkach, więc trzeba je utrzeć, a w dodatku jest ich mniej, niż producent obiecał. Potem wyruszyliśmy do wiejskiego sklepiku po cukier puder, bo zabrakło (swoją drogą, był cydr w małych butelkach, a mąż twierdził, że na wsi to się nie przyjmie). Trzeba było zerwać jeżyny i powstrzymać się przed pożarciem wszystkich (jedynie babcia wyjątkowo dostała porcję na talerzyku…)

My brodziliśmy w zimnej wodzie w basenie, przerywając tym sobie prace ogrodowe i gotowanie obiadu, ona wstawiała kolejne partie ciasteczek do piekarnika, denerwowała się, czy nie za twarde czy nie za bardzo spieczone, czy dobry smak ( „daj, daj spróbować, my ci powiemy”). Ucierała masę do ich przekładania, dodając hojnie owoce („żeby też smakowała jeżynowo, nie tylko miała ich kolor”).makaronik

 

I wreszcie były. Podane na późny deser z pachnącą cynamonem czarną herbatą, gdy w ogrodzie grały świerszcze. A ja… ja dostałam wyjątkowego makaronika! Jedno ciasteczko przybrało kształt serca i to właśnie, na osobnym talerzyku, Krysia przeznaczyła dla mnie! Był pyszny!

I tak pomyślałam sobie…że to w sumie dobra okazja i… że tym wszystkim osobom, które kiedykolwiek uwierzyły w moje umiejętności, kibicowały mi, wspomagały modlitwą i dobrym słowem, gdy niepewna siebie robiłam coś pierwszy raz w życiu, z serca dziękuję

Autor: Grand Mader

I like talking to people. I love gardening and playing with children

Skomentuj

