grand Mader

Świat jest ogrodem, ogród jest światem

O fałszowaniu: finał sprawy nagietka

6 komentarzy

Pisałam już o nagietkach i o tym, że w  „Zielniku dla każdego” J. Rogali, R. Macieja i T. Ski (wyd. BAOBAB) przeczytałam „Po wsiach używano dawniej nagietków do zabarwiania masła i farbowania różnych tkanin, nierzadko używają ich do fałszowania szafranu.” No to fałszujemy, pomyślałam więc w tamtą niedzielę, gotując ryż. TUTAJ

Wtedy okazało się, jak marny ze mnie fałszerz. Analizowałyśmy na fejsbuku (same kobiety, gdzie  ci kucharze mężczyźni?), co też mogłam zrobić źle. Być może włożyłam za mało płatków nagietka? Może powinny być suszone? Może barwiłam ryż zbyt krótko? W ostatnią niedzielę znowu spróbowałam swoich sił. Bardzo chciałam odnieść sukces: gościłam nie tylko teściową, ale i mamę, która jest osobą szczerą i bezpośrednią ( „ja tam prawdę mówię prosto w oczy”- twierdzi), więc poprawiłam wszystkie słabe punkty. Najpierw sprawdziłam, czy płatki dobrze wyschły

fałszowanie

A potem robiłam wszystko tak samo, tylko lepiej: dłużej, więcej i dokładniej.

Ryż po ugotowaniu wyglądał tak:

falszowanie1

 

co moja mama skwitowała mocnym: ” No, żółte to TO na pewno nie jest!”

Poddaję się, nie potrafię być fałszywa 😀

Płatki nagietka odtąd będę dodawać do potraw jedynie dla urody, nie koloru.

Autor: Grand Mader

I like talking to people. I love gardening and playing with children

6 thoughts on “O fałszowaniu: finał sprawy nagietka

  1. „nie potrafię być fałszywa”
    To łaska wlana czy wypracowana?

    • Eeee… skoro tak długo pracowałam nad tym, żeby coś wreszcie sfałszować i nawet wtedy się nie udało, to chyba wlana łaska 😉 Żadnej mojej zasługi 🙂
      W ten sposób system dał mi znać, że powitałam 101 komentarz. Serdecznie dziękuję 🙂

  2. Zasługą jest współpraca z Łaską 🙂
    Dobrze jest wiedzieć że rozmawiam z Oryginałem stworzonym przez Boga
    a nie z maską stworzoną przez ten świat
    Dobrze jest wiedzieć że to jest możliwe!

  3. I to jest najlepsza odpowiedź na pytanie: dlaczego warto być….SOBĄ!

Skomentuj

