grand Mader

Świat jest ogrodem, ogród jest światem

Bez gwarancji!

2 komentarze

Jeszcze jakiś czas temu sadząc jesienią cebulki kwiatowe, byłam pewna „Zakwitną wiosną!”.

Właśnie tak


bezgwar1

Teraz już wiem, że niekoniecznie. W ogrodzie jest, jak w życiu- nie każdy wysiłek, sumienność, a nawet zdobyta wiedza przyniosą wymierne korzyści. Nie wszystkie błędy zaś mają złe konsekwencje. Czasem się nie uda, czasem się człowiekowi upiecze. Ogród to… życie. Bez gwarancji na sukces, bez reklamacji. Jedynie Boża Miłość jest pewna.

Mimo iż nie mam żadnych gwarancji, wsadzam do ziemi cebulki szafirków. Przynajmniej dwie osoby w tej rodzinie lubią niebieskie kwiatki- Mała Dziewczynka i ja. Wiosną siada zachwycona między drzewami, dotykając delikatnych dzwoneczków. Miejsce jest na tyle suche, że trudno tu wyrosnąć wymagającym tulipanom, czy liliom. Jest w sam raz dla niskich szafirków, a potem lobelii i szałwii omszonej. Tu żyją, kwitną i się rozmnażają, a najpiękniej wyglądają, gdy jest ich dużo. Część ginie. Wkładam je jednak z nadzieją. „Zakwitną wiosną?”

Ogród jest jak życie. Hodowane przez nas pomidory, wsadzone w porę, nawożone, podlewane, pielęgnowane miały już piękne owoce (TUTAJ można zobaczyć, ja wyglądały), gdy się rozchorowały. Zbyt późno, by je ratować bez utraty plonów. Jedyne, które zostały, to maleńkie koktajlowe. Smaczne. Jest ich całkiem sporo.

bezgwar2

Pierwszy raz więc suszymy właśnie ten rodzaj pomidorów na zimę. Umyłam je, przekroiłam na pół, włożyłam do suszarki, w której zasiadły, jak widzowie w amfiteatrze.

Po wysuszeniu, zamknę je w słoikach, może w jednym z nich doprawiając ziołami z ogrodu, czosnkiem i zalewając gorącą oliwą z oliwek.bezgrwar

Cieszę się, że część gości, którzy zajrzeli do mnie na chwilę, pozostała. Bardzo mi miło. TU można mnie znaleźć i polubić na fajsbuku 🙂

Autor: Grand Mader

I like talking to people. I love gardening and playing with children

2 thoughts on “Bez gwarancji!

  1. Pingback: Długie pożegnania | grand Mader

  2. Pingback: grand Mader

Skomentuj

