grand Mader

Świat jest ogrodem, ogród jest światem

Z czym ta kanapka?

4 Komentarze

Zaczęło się od sałatki na pożegnanie lata. (Pisałam o niej TUTAJ)

Te kwiaty można jeść?- zapytała rzeczowo córka, przyzwyczajona do różnego rodzaju dziwactw, ale zdająca sobie sprawę, że z roślinami trzeba być ostrożnym.

– Można i kwiaty, i liście, i nawet owoce. Mają dość wyrazisty smak.

– Owoce może sobie na razie daruję- nie straciła resztek sceptycyzmu, ale nadgryzła płatki nasturcji – Dobre, nawet dobre.

Przyzwyczajona do PR- ów i rozmiękczania, nauczyła się bronić i nie „łyka” bezkrytycznie nowości. Musiałam znaleźć konkret. Dziecko, zadbane wychowawczo przez rodziców i nauczycieli, wie już, że nie każda strona internetowa jest wiarygodna i nie wszystkie informacje uzyskane przez klikanie myszką- prawdziwe. Potrzebne było nazwisko. I znalazło się. Nawet dwa. Jan Schulz, Edyta Uberhuber napisali „Leki z Bożej apteki” a tam o nasturcji przeczytałam: „Gaz” ten ( tzn. olejek eteryczny) wytwarza ona w organizmie po spożyciu kilku liści. Hamuje on bardzo skutecznie wzrost bakterii tyfusu, czerwonki, dyfterytu oraz niszczy drobnoustroje wywołujące zapalenie oskrzeli i płuc. (…) Ponadto stwierdzono u nasturcji właściwości obniżające gorączkę, a wzmożoną fagocytozę, większe wytwarzanie przeciwciał i leukocytów. W praktyce stosuje się nasturcję przy bakteryjnym zapaleniu miedniczek nerkowych i dróg moczowych, przy zapaleniu oskrzeli, migdałów i uszu, grypie i zazębieniach.

A ponadto jest piękna.

kanapka1

 

– Z czym zrobiłaś sobie kanapkę do szkoły?- spytałam w poniedziałek rano

– Z czym, z czym… z nasturcją. Liść też wzięłam- mruknęła Krysia. Chyba ją przekonałam. Przekonaliśmy- autorytety, ja i sama nasturcja 😉

kanapka2

Autor: Grand Mader

I like talking to people. I love gardening and playing with children

4 thoughts on “Z czym ta kanapka?

  1. Czytałam już z pare razy o własciwościach nasturcji, a dotąd jakoś się nie zdecydowałam na konsumpcję. Może dlatego, że sporo pryskalam na mszyce, oblepiające ją nader często 😉

Skomentuj

