grand Mader

Świat jest ogrodem, ogród jest światem

Czarne kwiaty

Dodaj komentarz

Dorota Wolanin zaprosiła mnie na fejsbuku do zabawy, która miałaby polegać na tym, że przez kolejne pięć dni mam zamieszczać po jednym (w sumie pięć)  swoich czarno- białych zdjęć. Pięć zdjęć to pięć różnych historii, pięć odmiennych światów, które się kryją się za obrazkiem. Dzień trzeci, opowieść trzecia. O rozpaczy.

malwaczarna

Zauważyliście, że kwiaty, których kolor jest określany, jako „czarny” tak naprawdę czarne nie są? Gdy sadziłam pierwsze swoje czarne kwiaty, a były to tulipany, nie przypuszczałam, że oświetlone przez promienie słońca, rozbłysną na ciemnofioletowo. Kolejne miały ciemnopurpurowe przebłyski. Zdarzały się potem intensywnie ciemnoczerwone czy ciemnoniebieskie. I ta malwa ze zdjęcia też nie jest całkiem czarna. Chyba, że oglądam ją na czarno- białym zdjęciu, a w ogrodzie o zmierzchu, gdy wszystko już traci kolory albo jestem zmartwiona, czy przygnębiona i nie mam ochoty lub siły przyjrzeć się jej dokładnie.

Rozpacz, czarna rozpacz, nigdy nie jest do końca czarna. I to właśnie daje nadzieję.

Czarna malwa. Taka jest naprawdę. Choć spłakana, tak wygląda ogrzana promieniami słońca w kolorowym świecie.

malwaczarna1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Grand Mader

I like talking to people. I love gardening and playing with children

Skomentuj

