grand Mader

Świat jest ogrodem, ogród jest światem

Wiosna w mieszkaniu

10 komentarzy

A tymczasem w zwykłym miejskim mieszkaniu… Wysiewamy różne nasiona, licząc na to, że dadzą plon.

Wiosna za oknem. Ale ” po tej stronie okna „, nawet gdy nie jest jeszcze zbyt ciepło, też mamy wiosnę. wysiewamy nasiona niektórych kwiatów i warzyw. Potrzebne do tego doniczki można kupić teraz w każdym sklepie ogrodniczym, ale można też wykorzystać plastikowe kubki, kubeczki i pojemniczki po produktach spożywczych. Umyte i wypełnione ziemią, będą dobre, dopóki na dworze nie zrobi się dla młodych roślinek przyjaźniej.

awmieszkaniu1

Przyznaję, że do tej pory nie zaglądałam do sklepu ogrodniczego, więc nie mam jeszcze nasion ozdobnej szałwii i petunii. Powinnam też kupić pomidory i ogórki. Na razie w pojemnikach są nasiona z supermarketów, sałata, selery i pory. Swoją drogą będzie można później porównać ich jakość.

W wiosenne prace domowe jest wprowadzona Mała Dziewczynka i Zygmunt. To on przypomniał sobie obserwowanie fasoli i poprosił o dodatkową torebkę z nasionami. Trzy nasiona położyliśmy na gazie przykrywającej wypełniony wodą słoik. W ten sposób mogliśmy obserwować powolne zmiany, a potem wzrost nie tylko części nadziemnej, ale i korzenia.

awmieszkaniu3

Trzy inne nasiona włożyliśmy do niedużej doniczki wypełnionej ziemią. Wprawdzie nasion w ziemi nie oglądaliśmy, ale wcześniej zakiełkowały, łodygi są silniejsze i widać różnicę między fasolami hodowanymi w samej wodzie a w ziemi pełnej składników mineralnych. Uwaga ! Torebka z nasionami musi być pod kontrolą dorosłego. Nie wolno jeść surowych nasion fasoli, bo można się nimi zatruć. Zawierają fazynę wpływającą na pracę jelit, którą niszczy dopiero gotowanie.

awmieszkaniu2

Taką zabawę można zrobić także gdy się nie ma ogródka, ani dużego balkonu. Nawet wtedy, gdy nie potrafi się hodować kwiatów. Może to być jedyna okazja nie tylko do wspólnych obserwacji, ale i do tego, żeby okno na krótko choć ozdobiło  coś pnącego? 🙂

awmieszkaniu4

Zawsze warto wyhodować kiełki, takie jakie podarowała mi moja koleżanka z sąsiedztwa, Kasia. Są doskonałym źródłem mikroelementów i soli mineralnych. Świeże zawierają wartościowe białka i są bogate w błonnik. Kiełki rzodkiewki mają dużo witaminy C i działają wykrztuśnie. Pomagają oczyścić drogi oddechowe i zatoki. W sam raz dla nas po przeziębieniu. Dobre są cały rok, ale szczególnie po męczącej, ponurej zimie.

awmieszkaniu

Autor: Grand Mader

I like talking to people. I love gardening and playing with children

10 thoughts on “Wiosna w mieszkaniu

  1. Od razu mi się gęba śmieje 🙂
    I zachęciłaś mnie też, ja co prawda strasznie leniwa jestem, ale mam jakieś ziarenka w domu, chyba marchewkę 😉 Tylko ziemię i doniczki muszę skombinować i też mogłabym zrobić wiosnę.

    Na razie na oknie tylko kupna bazylia i narcyzy. Ale też ładne 🙂

    • Ziemia jest w każdym supermarkecie czy kwiaciarni. Wprawdzie w sklepach ogrodniczych mają specjalną ziemię do sadzonek, ale nie zauważyliśmy specjalnie dużej różnicy. Natomiast doniczki… można zrobić z niczego, jak widzisz 🙂 I jeszcze posprzątać trochę świat 😉 Marchewki są śliczne, bo delikatne 🙂

  2. Brawo, wiosne czuje teraz jeszcze pełniej. Fasolki…pamiętam jak hodowałam je na lekcje biologii a teraz hoduję kwiaty , nie mogę się doczekać jak będe kiedyś mieć swój własny dom z ogrodem i wyhoduję w nim moje własne kwiaty i warzywa. Mam miłosć do roslin w genach po rodzicach 🙂

    • A ja z pewnością nie po rodzicach 🙂 Chyba po babci 🙂 To jest bardzo miły czas. Wprawdzie blaty kuchenne są zastawione pojemniczkami dla przypadkowego gościa o niejasnym przeznaczeniu, 😀 ale to też jest pretekst- do mniejszej pedanterii w trakcie porządków. W szkołach są ciągle zajęcia z fasolki 🙂

  3. Oho zaczyna się zasiewanie plonów

  4. Pingback: A tymczasem nasiona w mieszkaniu | grand Mader

  5. Pingback: O spadających astrach | grand Mader

  6. Pingback: Dziecko w ogrodzie | grand Mader

Skomentuj

