grand Mader

Świat jest ogrodem, ogród jest światem

Wpuść światło

18 komentarzy

Wiosna zaczęła się na dobre. Światło, wczoraj częściowo przyćmione (przez to zaćmienie Słońca ) , dziś zajrzało w każdy kąt ogrodu. 

swiatlo4

Niedawno dostałam zaproszenie na fajsbuku do grupy ” nie myję okien na Święta”. W pierwszej chwili ta myśl bardzo mi się spodobała. Mam do umycia kilkanaście okien, licząc mieszkanie osoby, którą się opiekujemy. Zimno było, siąkałam nosem, pokasływałam i… Tak, przyznam się – nie zamierzałam myć żadnych okien przed Świętami. A potem przypomniałam sobie te chwile z przeszłości, kiedy marzyłam o jakimś, choćby najmniejszym, ale swoim własnym oknie w swoim własnym mieszkaniu, choćby i do umycia. O tym, że nie jestem sama. Mam rodzinę, a skoro jest nas dużo to i okien do umycia na osobę jest mniej. I że światło jasne, wiosenne światło potrzebne jest nie Świętom, nie sąsiadom, nie światu, ale mnie.

swiatlo

Umyję, a raczej umyjemy te okna. Wcale nie będzie łatwo, może drażliwi ze zmęczenia, pokłócimy się potem o jakiś drobiazg. Może zapytamy ” na co nam to było?” , bo potem wyraźniej będzie widać każdy kąt, jak dziś w ogrodzie, a w nim każdą drobinkę kurzu i plamę, jak w ogrodzie suche liście i patyki, papierki.

swiatlo1

Ale bez światła nie ma życia. Bez wpuszczenia światła nie widać nawet, co posprzątać.

swiatlo3

Tylko zacząć trzeba trochę wcześniej, jak się ma sporo okien do umycia.

A dla tych, którzy pomyśleli – bo przecież Święta Wielkiej Nocy idą – o Świetle, a nie światełku 🙂

Albowiem Bóg nie posłał swego Syna na świat po to, aby świat potępił, ale po to, by świat został przez Niego zbawiony. Kto wierzy w Niego, nie podlega potępieniu; a kto nie wierzy, już został potępiony, bo nie uwierzył w imię Jednorodzonego Syna Bożego. A sąd polega na tym, że światło przyszło na świat, lecz ludzie bardziej umiłowali ciemność aniżeli światło: bo złe były ich uczynki. Każdy bowiem, kto się dopuszcza nieprawości, nienawidzi światła i nie zbliża się do światła, aby nie potępiono jego uczynków. Kto spełnia wymagania prawdy, zbliża się do światła, aby się okazało, że jego uczynki są dokonane w Bogu.

swiatlo2

Wszystkie zdjęcia więc zrobiłam dziś w wiosennie oświetlonym ogrodzie.

Autor: Grand Mader

I like talking to people. I love gardening and playing with children

18 thoughts on “Wpuść światło

  1. Pięknie to ujęłaś: „Bez wpuszczenia światła nie widać nawet, co posprzątać”. Dlatego wpuśćmy nie tylko światełko, ale i Światło. A, że trzeba trochę posprzątać tu i ówdzie, no cóż … za to jaka to radość jak jest czysto 🙂

  2. Piękne zdjęcia i ciepły, mądry wpis. Pozdrawiam 🙂

  3. I ja pozdrawiam, piękna masz już wiosnę u siebie. Pozdrawiam serdecznie 😊

  4. W głowie mi zagrał od razu Turnau: : Lecz bez kawałka światła nie jest łatwo…

    Pięknie napisałaś, Maderku, i pięknie zilustrowałaś 🙂 Będę sobie zaglądać do tego wpisu dla motywacji – nie tylko do mycia okien 🙂

  5. Przecież to także nasz polski zwyczaj, czyściutkie okna na święta…
    Fotografie cudowne i słowa cudowne prosto z serca
    Pozdrawiam Cię serdecznie

    • Mario, bardzo dziękuję za pozdrowienia. I za pochwałę zdjęć. Aż się je chciało robić, tak dużo było w ogrodzie słońca!
      Tak, taki zawsze mieliśmy zwyczaj, żeby na święta wszystko, co się da wyczyścić 🙂

  6. W pierwszym momencie smutek…
    Jak bardzo kreatywni potrafią być ludzie, żeby uciec od Światła
    Chwilę później….jak dobrze, że szukają innych, że potrzebują znaleźć się w grupie,
    że potrzebują powiedzieć sobie: inni też tak robią
    Bo to oznacza, że sumienie wciąż działa prawidłowo, więc wciąż jest szansa

  7. A jak zadbasz, to te okna umyjesz nawet jeśli jesteś w grupie „Nie myję okien na Święta” 🙂

Skomentuj

