grand Mader

Świat jest ogrodem, ogród jest światem

Hiacynt. Nie sposób go nie zauważyć.

10 komentarzy

Nie sposób nie zauważyć hiacynta (hyacinthus). Jest tak powabny, że przyciaga wielu gości.

hiacynt1

Za niecały tydzień będę miała okrągłe urodziny. One są tak okrągłe, że dawniej wydawało mi się, że trudno ze świadomością takiego wieku żyć. A tu zimno, które jak wiadomo starym ludziom nie służy 😉 Padał już grad, śnieg z deszczem, deszcz bez śniegu. Wiało, wieje i będzie wiało. Bardzo mocno nawet. Kwiecień. Jednak wiosna jest uparta, nie zabierze bucika z miejsca, w którym już go postawiła, a w naszym ogrodzie już postawiła. Dostałam od niej w prezencie jak co roku kwitnienie hiacyntów.

hiacynt2

Hiacynty pięknie zakwitły, nic sobie nie robiąc z mrozu. A jak już hiacynty kwitną, nie sposób ich nie zauważyć. Jakby ktoś miał słaby wzrok, nie zabrał okularów, dopadną go zapachem. Lubię hiacynty, ale to nic dziwnego, bo wiele kwiatów i cały świat bardziej lubię, niż nie lubię, nawet jak czasem mam go dość. Hiacynty jednak lubię bardzo. Prawie każdy z nich dostałam w prezencie, a to do męża, który kupił po drodze z pracy, a to od mamy na urodziny, a to od dzieci, od koleżanki. I żaden nie zginął, wprost przeciwnie, porozmnażały się obficie.

hiacynt3

Wsadzałam je na klomby słoneczne, najpierw te ze słodką, żyzną, przewiewną ziemią tuż obok krzewu, potem w miejscu bardziej suchym, pod kamieniami, gdzie bardziej jest piaszczyście i wreszcie na klombie leśnym, lecz w miejscu mnie kwaśnym. Wszędzie się dobrze czują. Hiacynty mają małe wymagania glebowe, mogą żyć na słońcu i w półcieniu, odczyn gleby jest im obojętny. Są roślinami cebulowymi, jednak ja ich nie wykopuję na lato, pilnuję jedynie, żeby ich sąsiedzi za bardzo się nie przepychali. Kwitną zawsze w maju i kwietniu, zapełniając zapachem cały ogród.

hiacynt4

Nie mam jeszcze u siebie hiacyntów żółtych i pomarańczowych, więc jeszcze życie przede mną 😉

Autor: Grand Mader

I like talking to people. I love gardening and playing with children

10 thoughts on “Hiacynt. Nie sposób go nie zauważyć.

  1. Oczywiście, że życie przed Tobą 🙂 I to dobre 🙂

    A hiacynty i ja bardzo lubię. Pachną odurzająco. I piękne są.

  2. Mój „kuchenny” hiacynt tak rozpachnił się, że miałam wrażenie, jakby pół domu ktoś spryskał perfumami 😉
    Każde urodziny są ważne, bo to kolejny rok darowany od życia. Wprawdzie lat przybywa, ale nie szkodzi, metryka sobie, a radość życia sobie 🙂

  3. Już teraz wszystkiego naj … i wielu, wielu hiacyntów z okazji cudnych urodzin 🙂

  4. Hola Amiga, gracias por tan buena explicación sobre los jacintos, te tengo que decir que me gustan mucho son preciosos, también las fotos son bonitas. Un saludo.

Skomentuj

