grand Mader

Świat jest ogrodem, ogród jest światem

Żyć przyszłością

19 Komentarzy

Miałam napisać notkę o moich osiemnastych urodzinach w PRL- u. „Nie trzeba żyć przeszłością, tylko teraźniejszością a nawet przyszłością” – powiedział mąż. Cóż z tego, że trzeba, skoro przyszłość nie zapowiadała się różowo. A tu… niespodzianka.

urodziny

Wykończona fizycznie i finansowo chorobą kochanego psiska, oraz innymi niezbyt pozytywnymi wieściami, zawiesiłam myślenie o moich, jakże okrągłych (!) urodzinach, planowanie wyjść i atrakcji. Ja zawiesiłam, zrezygnowałam, ale nie inni.

urodziny1

Moje dzieci postanowiły zrobić mi przyjęcie niespodziankę i wciągnąć w to rodzinę i przyjaciół. Zajęta nie widziałam, jak pojedynczo znoszą butelki z piciem i wkładają pod łóżka w swoich pokojach, pożyczają sztućce i talerze i opatulają je ubraniami w szafie, a w mieszkaniu przybywa dekoracyjnych drobiazgów… Pewnie byłam zbyt zmartwiona, żeby zauważyć ten rozkwit miłości.

Dopiero zgodne porządkowanie mieszkania wzbudziło moje podejrzenia. Za późno !

urodziny2

Rodzina i przyjaciele włączyli się, biorąc odpowiedzialność za poszczególne części.

I tak w dzień swoich urodzin, po długim, miłym spacerze , weszłam w sam środek przyjęcia niespodzianki.

I się popłakałam.

urodziny4

Wzruszyła mnie pamięć, miłość, prezenty przygotowane specjalnie dla mnie

urodziny3

Dobrane, albo wręcz zrobione samodzielnie z wielką starannością.urodziny5

Dbałość o każdy szczegół… Tyle dobra, ile mnie spotkało.

A dzień później… „I zebrali jeszcze dwanaście pełnych koszów ułomków i ostatków z ryb.”

urodziny6

Trzeba pamiętać o przeszłości, więc wpis o osiemnastych urodzinach pewnie się pojawi, ale… jest i teraz za co dziękować.

Autor: Grand Mader

I like talking to people. I love gardening and playing with children

19 thoughts on “Żyć przyszłością

  1. Wszystkiego, co sobie życzysz, tego Ci i ja życzę! 🙂
    Masz wspaniałą rodzinę, wspaniałych Bliskich, którzy dbają o Ciebie, bo wiedzą, jakim jesteś skarbem 🙂
    To są cudowne, niezapomniane Urodziny!!

  2. Spełnienia wszystkich marzeń 😉

  3. Nie wiem kiedy to napisałaś, ja czytam teraz i mam ubaw nie z tej ziemi
    bo komentarz poszedł zanim przeczytałam wczoraj rano, prywatnie !
    Pozwól, że to wkleje 🙂

    Żeby rozjaśnić innym…podzieliłam się tym, co wyniosłam z Kręgu Biblijnego
    Tematem byla symbolika liczb
    Liczba 5 byla omawiana na podstawie Ewangelii o rozmnożeniu chleba
    – 5 chlebów, 5 tysięcy mężczyzn i usiedli w grupach po 50 osób – duże nagromadzenie piątek

    4 w języku biblijnym oznacza doskonalość natury ludzkiej
    Kiedy pojawia się piątka oznacza to, że Pan Bóg do tej
    natury doklada cos extra, taki bonus za darmo
    Każdy pobożny Żyd w roku w którym występowala piątka
    spodziewal się czegoś extra

    Podsumowalam: wlaśnie zaczynasz taki rok 🙂

    I jak zaczęłaś?

    „I zebrali jeszcze dwanaście pełnych koszów ułomków i ostatków z ryb”

    Ta notka powinna mieć inny tytul: ŻYĆ MIŁOŚCIĄ
    Przeszlosci już nie ma, przyszłości może nie być, wszystko co masz to TERAZ
    A Twoje TERAZ to MIŁOŚĆ 🙂

    • tak, tak powinna być zatytułowana. Twoją prywatną wiadomość przeczytałam po przyjęciu. Niezwykle trafione i możesz to opowiadać dalej. Pod moim okiem – do jakiegoś momentu ślepym- ta miłość sie namnażała, rozmnażała, aż nawet dosięgnęła przyziemnego… jedzenia 🙂 Zastanawiałam sie, czy nie znasz moich dzieci 🙂

  4. Jeszcze nie znam, ale już wiem, że warto poznać 🙂
    Czekam na ciąg dalszy, bo…tym którzy uwierzą, te znaki towarzyszyć będą…
    A Ty wiesz dlaczego to napisałam!

  5. Życzę pięknej przyszłości i jednocześnie gratuluję przeszłości, która wydała tak wspaniałe owoce (bo przecież to jest oczywiste, że jeśli mamy kochającą rodzinę, to znaczy, że „z nieba nam to nie spadło „) 🙂

  6. Wszystkiego dobrego! Spełnienia marzeń! 🙂

  7. Cudne i inspirujące. Wszelkiego Dobra życzę! Dziękuję za odwiedziny i zapraszam 🙂 Ala

  8. Pingback: Pędy sosnowe od Kasi | grand Mader

  9. Wspaniale , zasługujesz a w dzieciach ‚znajdziesz to co sama w nie włożyłaś, teraz już widzisz skąd w nich była ta pomysłowość 😊

Skomentuj

