grand Mader

Świat jest ogrodem, ogród jest światem

Go Carrots!

5 komentarzy

Karotki, przepraszam, marchewki w moim ogródku warzywnym wyglądają teraz tak: niezbyt duże, rosną w grupie, porządnie, chciałoby się podkreślić- w rządku, ale każda jest trochę inna, a jaka piękna! Z Geek Girls Carrots jest podobnie- to kobiety kochające nowe technologie, trzymające  się razem, rosnące w siłę, a każda z nich piękna. Muszę to napisać

carrots1

Poleciła mi je córka, zrobiła to krótko: „Też kochasz nowe technologie”, a na moją uwagę: „Ale się na nich nie znam.” wzruszyła ramionami :”Poradzisz sobie”. To takie przyjemne, gdy dorosłe już dzieci ciągle ufają, że mama „sobie poradzi”. Złożyłam aplikację na bezpłatny kurs HTML5 i CSS3 tylko dlatego, ze przeczytałam, że nieważny jest wiek, wykształcenie, doświadczenie a nawet płeć (choć to społeczność kobiet!), a chęć, entuzjazm i motywacje.Tak, lubię nowe technologie. I zakwalifikowałam się!

Szłam tam pełna obaw, pocieszałam się na siłę: „Najwyżej wybiegnę z płaczem”, tak jakby to był mój sposób postępowania i tak jakbym kiedyś wcześniej to zrobiła… Z pierwszych zajęć napisałam sms-a do córki „Ratunku, jestem tu najstarsza!” i dostałam oczywiście odpowiedź :”Dasz radę. Lubisz to!”. A potem… zaczęła się przygoda. Co tydzień pełne dwie godziny ciężkiej pracy: bo nie tylko słuchałyśmy ( a raczej słuchaliśmy, bo i mężczyźni tam byli) wykładu, ale ćwicząc mieliśmy okazję od razu popełnić wszystkie możliwe błędy. Popełnialiśmy je sami, ale w naprawianiu pomagali nam mentorzy. Pojawiały się elementy humorystyczne („Co jest niezrozumiałe?- „Wszystko”), grozy („Gdzie się podziały moje fonty? Wyglądały inaczej”- „Spokojnie, to tylko nie ma chwilowo internetu”), zaskoczenia (” Ojej! To działa! U mnie działa!”) i łzy wzruszenia („Jak ja bez was przeżyję. Będzie mi was brak”). Mieliśmy prawdziwe prace domowe i wielką satysfakcję tworzenia. W tygodniu mogliśmy zadawać pytania na grupie fejsbukowej, więc nie było obawy, że gdzieś utkniemy i nie zrobimy postępów. Nawet nie przypuszczałam, że nauczę się podstaw, bo podstaw, ale prawdziwego kodowania!

Kompletnie nie wiem skąd u młodych osób prowadzących szkolenie i mentorów takie starcze wręcz pokłady cierpliwości i wyrozumiałości. Mam się od kogo uczyć. Nie zapomnę słów na zakończenie jednego z zajęć „Spróbujcie zbudować tę stronę. Już nie mogę się doczekać skarg: A u mnie to nie działa!

Córka spojrzała na stronę zrobioną przeze mnie przed ostatnimi zajęciami: „Mówiłam, ze dasz radę” Uff… udało się nie zawieść. I mam nadzieję, że to nie ostanie moje spotkanie z Karotkami. Mają bardzo ciekawe wykłady i szkolenia w różnych miejscach, częściach Polski i świata. Gdzie? To zależy od nas. Spójrzcie, jak działają, przyjmują każdego z uśmiechem:

Geek Girls Carrots GO

Autor: Grand Mader

I like talking to people. I love gardening and playing with children

5 thoughts on “Go Carrots!

  1. Cudowne jest wsparcie ze strony naszych pociech Dla takich chwil warto żyć 🙂

  2. Dziękuję za odwiedziny u mnie, bardzo ciekawy blog, będę odwiedzać, pozdrawiam serdecznie grandmader too 🙂

  3. Ciekawa sprawa z „karotkami” 🙂 Poza pracą w ogrodzie i codziennymi obowiązkami, coś nam się od życia należy!

Skomentuj

