grand Mader

Świat jest ogrodem, ogród jest światem

Zbuntowana ziemia

8 komentarzy

Taki mam nieposłuszny ogród! Miały być ciemne szałwie i bazylia, rozkwitły jasne petunie. Czyli jak mi się nie udało. 

petunia0

Wiosna nie była dla mnie w tym roku łatwa. Nic zresztą od jakiegoś już czasu nie jest łatwo i nie wiadomo, kiedy znowu będzie. Zapomniałam przez chwilę, jaki świat jest piękny i wtedy właśnie (co za pech) pojechałam do sklepu nasiennego: „Ciemną szałwię poproszę” (to taka fioletowa prawie czarna jest. Lubię szałwię w ogrodzie TU i TU o tym pisałam)- „Mamy też białą i czerwoną”- podpowiedział sprzedawca, ale tak na niego spojrzałam, że dał sobie spokój. „Granatowe bratki. Do tego ciemną bazylię, granatowe lobelie”. Tak sobie podobieralam kwiaty jednoroczne i zadowolona wyszłam ze sklepu. Dopiero po namyśle wróciłam już z przystanku autobusowego i poprosiłam o białe i różowe petunie. Na balkon. Sprzedawca odetchnął.

Chciałam, mieć w tym roku wiele ciemnych akcentów w ogrodzie. Krzewy róż czy borówki byłyby przytlumione ponurymi, pięknymi kwiatami, a rozłożysta bazylia miała otaczać wszystko fioletowymi listkami. Tak sobie to wyobrażałam wysiewając nasiona.

Jak Zła Królowa, która ma ciężkie humorki, chciałam rzucić zły czar na swoje Królestwo. Ale ziemia się zbuntowała.

petunia0a

Ciemne kwiaty kiełkowaly niezbyt obficie. Za to petunii na balkon było tak dużo, że choć podzieliłam się z mamą,  sadzonek ciągle (jakby się namnażały w trakcie dzielenia!) nie ubywało. Włożylam więc kilka obok lobelii.

petunia1

Znowu kilkadziesiąt miałam z pojemniczkach. Kilka więc zasiadło w różach, następne kilka wśród astrów, jakaś tam przykucnęła wśród ciemnej bazylii. Resztę zalatwiła susza. Ciemne szałwie rosly powoli, więdły, dąsały się, bazylia była bardziej przyjazna, ale niezachwycona pogodą. Petunie zaś… gdy było zbyt sucho, zwijały kwiaty, za to rozrastaly się, Podlane szybko rozkwitaly wielona dzwonkami. I ten zapach!

petunia3

To był chyba najbardziej optymistyczny ogród w całej okolicy. Bez mrocznych zakątków. Poprawiał mi humor każdego upalnego dnia. Tak wlaśnie mi się nie udało 😉

Autor: Grand Mader

I like talking to people. I love gardening and playing with children

8 thoughts on “Zbuntowana ziemia

  1. Natura wiedziała, jak sprawić Ci radosć – trochę wbrew Twoim planom, ale chyba nie jesteś o to zła? 😉

  2. piękne kompozycje kwiatowe 🙂

  3. Mam nadzieje, że te Perunie rozjaśniły troche twoje życie i juz nie jest tak ciemno. Czasami życie dostarcza nam przykrych chwil, oby jak najmniej. Życzę ci dużo tych pieknych, jawnych chwil

  4. What colors! So beautiful!

    • I wanted to have a dark places in my garden in the last summer, but it was so hot and sunny days that only petunias – white and pink petunias wanted to live there. Thank you!

Skomentuj

