grand Mader

Świat jest ogrodem, ogród jest światem

Całkiem pogodny dzień

2 Komentarze

Wszystkich Świętych i Zaduszki spędziliśmy kręcąc się niedaleko domu, w Warszawie, zupełnie nietypowo. Zepsuł się nam samochód, a do tego u córki odnowiła się kontuzja kolana.

Te dwie rzeczy są przykre i nieprzyjemne, aż dziwne, że choć popsuły nam plany, nie zniszczyły dnia. W Warszawie jest dużo grobów i pomników, nie musieliśmy więc ruszać się daleko, żeby zapalić znicze. Co zauważyłam? Zauważyłam , że Święto Wszystkich Świętych było słoneczne i pogodne. Nie spieszyliśmy się, nie staliśmy w korkach.  W pełni słońca wszystko wyglądało radośnie, prosto i jasno, jak życie (nawet to z problemami i kłopotami), nie śmierć.

Zauważyłam, że obudziły się biedronki. Wpadały we włosy, siadały na ubraniu, były wszędzie. Nawet tu:

wszystkich

Pojechaliśmy do parku przy Muzeum Powstania Warszawskiego. W takie dni jeździ się tam nocą i podziwia setki drgających płomyków. W blasku dnia, wygląda to zupełnie inaczej.

Nie było tłumów

wszystkich5

Kwiaty w Parku Róż zastąpił  dywan z suchych liści

wszystkich2

Za każdym murem czaił się przyjaciel

wszystkich4

Nie mogłam się powstrzymać, żeby nie uwiecznić ortezy właśnie w tym miejscu…

wszystkich3

I nie mogłam nie zauważyć, że te wszystkie miejsca pamięci, na które natykaliśmy się w czasie swojej warszawskiej podróży, to miejsca w których triumfuje życie, nie śmierć. Przegląda się w nich nadzieja, nie rozpacz.  Może to wpływ dziennego spojrzenia na świat?

wszystkich6

Autor: Grand Mader

I like talking to people. I love gardening and playing with children

2 thoughts on “Całkiem pogodny dzień

  1. Dwa dni temu, późnym popołudniem, usłyszałam pytanie, które wraca do mnie regularnie:
    Co dziś dobrego u Ciebie? Odburknęłam: NIC
    I wtedy pojawiła się zaskakująca odpowiedź:
    No to mam dla Ciebie 2 wiadomości, dobrą i złą
    Zła jest taka, że zmarnowałaś dzień, który był szansą na nawrócenie
    A dobra jest taka, że jutro…dostaniesz kolejną

    Dziękuję że pokazałaś mi jak to wprowadzić w życie,
    jak patrzeć, żeby nie marnować kolejnych szans,
    żeby zobaczyć… całkiem pogodny dzień, pomimo wszystko

Skomentuj

