grand Mader

Świat jest ogrodem, ogród jest światem

Półświatło

14 komentarzy

Rosnąć w rowie to niby nie to samo, co na eksponowanym klombie. Jest tu jednak zacisznie i dość bezpiecznie. Nikt nie zwraca uwagi na rowy, więc można rozrosnąć się, że ho ho.

Chyba, że dziś. Znaczy- dziś ktoś zwrócił uwagę. Drogą szli ci, co zawsze wracają tędy o 12.00

– Półcień, półcień, Januszu- poprawił Ten w Zielonej Czapce kolegę.

– Półświatło- nie dal się zbić z tropu Ten Drugi- Tak jak ta trawka ma!- pokazał na mnie, rosnącą w rowie. Ciut się skuliłam, bo a nuż przyjdzie im do głowy mnie zrywać?- Przecież tu nie ma mowy o półcieniu! Wszędzie dookoła jasność. Widzisz?

polswiatlo

Ten w Zielonej czapce oderwał wzrok od smartfona, też na mnie spojrzał, a potem dookoła.

– Jest słońce i co? Tu jest półcień.

-Jaki półcień? Aż daje po oczach, takie światło nawet do tego rowu bije. To jest półświatło! – upierał się- To jest jak… jak… jakby dookoła ciebie wszyscy wiedzieli o czymś, śmiali się z jakiegoś suchara, a jedynie ty stoisz i nic nie rozumiesz. W takim świetle, które ciebie akurat nie obejmuje. Półświetle. Zaraz wszystko zrozumiesz, ale to za chwilę. Tym się różni półcień od półświatła, Januszu.

Ten w Zielonej Czapce wzruszył ramionami. I poszli dalej. Nawet mnie nie kopnęli. Dobrze. Ja sobie poczekam jeszcze chwilę na to Światło. Skoro wszędzie już jest, skoro aż bije po oczach, zaraz ogrzeje mnie całą.

Autor: Grand Mader

I like talking to people. I love gardening and playing with children

14 thoughts on “Półświatło

  1. great picture 🙂 Take care!!

  2. Półcienie, półsłówka, półprawdy
    Tak nam ciepło i bezpiecznie w tej szarości
    Tylko ten półuśmiech na moim lustrzanym odbiciu próbuje pokazać,
    że coś jest nie tak
    Że wciąż widzę szklankę do połowy pustą, choć tak wielu potrafi się z niej napić

  3. Trudno to robi się chyba dopiero wtedy kiedy odważymy się
    spojrzeć w stronę światła.
    Ale ten chwilowy kryzys jest jedyną szansą żeby pójść na całość 🙂

  4. A komentarze muzyczne też można umieszczać ?
    Bo mi to gra w głowie po konfrontacji z Twoim tekstem 🙂

  5. In the ditch, the plants get extra water. A very pretty image.

  6. Beautiful snow capture! 🙂

Skomentuj

