grand Mader

Świat jest ogrodem, ogród jest światem

Dzielny ogród

9 Komentarzy

Ogród stara się radzić sobie niezależnie od okoliczności. kwitnąć, rosnąć, być.

nieporzadek1

Przyznaję, „zatkało mnie” i to zatkanie jeszcze mi nie minęło. Wiele razy słyszałam w ostatnich tygodniach, że jestem dzielna. I wszystko krzyczało we mnie „to nieprawda”. Przypomniał mi się fragment „Beskidzkich rekolekcji”: Poszłam do Marianka, ale właściwie nie umiałam mu wyjaśnić, co się ze mną dzieje, a on pochwalił mnie, że jestem „dzielna”- i wydało mi się to zupełnie nieuzasadnione, chyba, że dzielnością nazwać to wszystko, co robię, bo istotnie pracuję bardzo dużo, ale ja co innego nazwałabym dzielnością- i właśnie nie czuję się „dzielna”.

nieporzadek4

Dzielny to jest świat. Jak on daje sobie radę ze śmiercią? Z narodzinami? Z tą zmianą nastrojów, gdy w jednym miejscu krzyczy, śmieje się nowe życie, a w innym dopada kogoś śmierć?

nieporzadek2 kopia

Z rozczarowaniem? Przygnębieniem? Euforią?

Dzielny to jest ogród. opuszczony, niekoszony, niepielony, a niesie kolory życia.

nieporzadek3

 

Autor: Grand Mader

I like talking to people. I love gardening and playing with children

9 thoughts on “Dzielny ogród

  1. dzielny jest człowiek który pomimo smutku i złości
    dostrzega piękno które wokół niego gości ,np.w ogrodzie …
    pozdrawiam 🙂

  2. Jeśli dajemy sobie radę z trudnymi sprawami, czy jesteśmy dzielni? Nie wiem. Chyba raczej dojrzali. Życie to przecież nie ciągłe pasmo uciechy, bo bywają smutki takie, które trudno określić, bo doświadczamy rzeczy, których nie życzylibyśmy nawet wrogom, a jednak nie poddajemy się. Jak to nazwać? Nie wiem…
    Pozdrawiam 🙂

  3. A może wystarczy obniżyć poprzeczkę oczekiwań
    wobec samej siebie, żeby spotkać się z tymi, którzy tę dzielność widzą?
    Może wystarcza to, że żyjąc w tym zwariowanym świecie,
    balansując między radością dziecka a powagą choroby i śmierci
    potrafisz zauważyć i nieść kolory życia innym?
    Współczującym wzrokiem, dobrym słowem, milczącą obecnością,
    pokorną zgodą na to co jest….choć czasem jest to opuszczenie czy wszechobecny chwast
    Jak trudno zobaczyć piękno w sobie, a jak łatwo krzyknąć…TO NIEPRAWDA

  4. Oj, jak mi się nie podoba to co napisałaś…
    „Lepszym”, nawet jeśli jest cudzysłów brzmi okropnie…
    Nie ma lepszych i gorszych, są tylko inni i dobrze, że są
    bo gdybyśmy byli tacy sami to byłoby nudno
    Nie miałabyś komu dać swojej dzielności i nie miałabyś od kogo wziąć
    tego czego nie masz
    Porównywanie się zawsze jest pułapką, prowadzi albo do pychy
    albo do fałszywej pokory

    I druga kwestia – co z tego , że inni się mylą – nie usprawiedliwiajmy tym siebie
    Uczymy na cudzych błędach, zamiast je powielać

    • Ja właśnie nie wiem, czy to jest błąd. To jest odruch, to jest odczucie. Potem człowiek sobie je racjonalizuje, zastanawia się, czemu tak myśli. Może ma wobec siebie zbyt wygórowane oczekiwania, ale może przez zbyt niskie oczekiwania wobec siebie, dzieje się sporo nieszczęść na świecie? trzeba to gdzieś wypośrodkować, Jan Paweł II mówił: „wymagajcie od siebie choćby inni od was nie wymagali”

  5. Potwierdzam, że wymagać od siebie trzeba
    Pozostaje tylko kwestia – jak. Na to pytanie już odpowiedziałaś.
    Pracując z myślami, bo każdy z nas, ma wgrane pewne oprogramowanie
    Coś się dzieje – i samo nam się myśli.
    Trzeba te myśli obserwować i zrobić z nimi krok dalej, zapytać dokąd mnie prowadzą
    Nauczyć się odrzucać myśli schematyczne i szkodliwe
    Poprzeczka postawiona zbyt nisko – nie da rozwoju, doprowadzi nas do zaniedbań
    Poprzeczka postawiona zbyt wysoko – najczęściej jest prostą drogą do depresji
    Motywacja negatywna rzadko bywa skuteczna

Skomentuj

