grand Mader

Świat jest ogrodem, ogród jest światem

Masz wiadomość

6 Komentarzy

Nie byłam jeszcze w swoim ogrodzie. Od końca lipca. To długo. Dziś jednak dostałam wiadomość.

-Babciu, babciu- głos Małej Dziewczynki był przejęty. Pojechała z mamą na wieś. Teraz dzwoniła- Mam dla ciebie złą wiadomość.

-Ojej!- też się przejęłam. Myślałam szybko” „Mała jest chora? Jej mama jest chora? Może myszy się zagnieździły. Może dach jest dziurawy? Płytki odpadły? Rośliny zgniły?” Zatrzymałam ten potok wyobrażeń pytaniem- Co się stało, kochanie?

-Nasze słoneczniki! One zemdlały. Chyba chorują i nie dają sobie rady.

ogrodj3

– Umierają, kochanie. Idzie zima.

Oszczędzę Wam dość dlugiej i spokojnej rozmowy o umieraniu kwiatów

Dziecięcy protest przed zmianami. Skoro było tak ładnie… Skoro już było tak dobrze… No ale ja- dorosła- przecież wiem, że czasem to wszystko jest potrzebne: deszcz, zimno, zmiana, a nawet umieranie, żeby żyć. Skąd to zdziwienie? Skąd więc ten częsty bunt? Nie wypada w tym wieku już- jest dziecięcy i nierozsądny.

Słoneczniki zostawią po sobie nasiona (o ile już ich ptaki nie wyjadły)

 

Sens umierania w Nawet jeśli pada

Autor: Grand Mader

I like talking to people. I love gardening and playing with children

6 thoughts on “Masz wiadomość

  1. Dobrze, że na świecie są Małe Dziewczynki, nawet gdy zadają trudne pytania. A może zwłaszcza wtedy …

  2. Skąd to zdziwienie? Skąd więc ten częsty bunt? Nie wypada w tym wieku już- jest dziecięcy i nierozsądny.

    Nie wypada? A może ten bunt wobec umierania jest po prostu ludzki?
    Może potrzeba dużo, dużo przejść żeby się na umieranie zgodzić?
    Może teoretyczne wiem to trochę mało?
    Może bez buntu tej zgody nigdy nie doświadczymy?
    Może…czasem warto pozwolić sobie być dzieckiem zamiast zaprzeczać
    temu co we mnie jest prawdą?

  3. Prawda, ale słoneczniki narodzą się na nowo i to tez jest piekne, ten cykl istnienia i przemijania. Piękne zdjęcie!

Skomentuj

